Ontdek ons op de sociale netwerken

Refinedartde vivre

Het ontstaan van een gedeeld wijntoerisme-merk

De Champagne, refined art de vivre

De bestemming "La Champagne" wordt gedragen door de naam van een wijn met een  ongeëvenaarde bekendheid. Deze buitengewone universele waarde van de streek, die profiteert van een zeer gunstige ligging midden in de regio Grand Est, werd erkend met de vermelding van de wijngaarden, champagnehuizen en -kelders op de werelderfgoedlijst van de UNESCO. 

Onder leiding van het Agence Régionale du Tourisme Grand-Est, in partnerschap met het Comité Champagne en de actoren van het toerisme: Agence de Développement touristique, Comité Départemental de Tourisme, Toeristische Diensten... was een gedeeld wijntoerisme-merk geboren: « La Champagne, refined art de vivre ».

EEN GEDEELD MERK VAN WIJNTOERISME, IS ZICH SCHAREN ROND DE GEMEENSCHAPPELIJKE WAARDEN
DIE DE PERSOONLIJKHEID EN HET KARAKTER VAN HET AANBOD VERTALEN.

CHAMPAGNE LATEN STRALEN MET CHAMPAGNE

« ER GAAT GEEN CHAMPAGNE BOVEN CHAMPAGNE » 

Het buitengewone imago dat champagne overal ter wereld geniet, draagt bij tot het toerisme in de streek. Champagne, een breed en tot de verbeelding sprekend symbool dat wordt geassocieerd met feesten, prestige, glamour … elementen die ook bijdragen tot de symboliek van Frankrijk en Parijs. 


De geschiedenis van de Champagne is die van Frankrijk, waar de champagne is « geboren ».   Het onderwerp is wijntoerisme, maar tegelijk is het ook in ruimere zin een ontdekking van de streek, de landschappen, het erfgoed, de waarden en savoir-faire, de materiële en immateriële dimensies. 


Al wordt champagne wordt over de hele wereld geëxporteerd, de hele wereld moet de Champagne bezoeken en de vaste waarden die het product belichaamt kunnen ontdekken!

DE POSITIONERING 

De positionering van het gedeelde wijntoerisme-merk "La Champagne, refined art de vivre" is de VERFIJNING

  • Zij vertegenwoordigt tegelijk waar de Champagne voor staat, wat ze te bieden heeft,
  • Ze is zeer bijzonder en onvervangbaar
  • Het is een zeer sterke vertaling van de Franse must bij buitenlandse klanten die beantwoordt aan de verwachtingen van een verblijf in Frankrijk 
  • Een band met de Franse art de vivre en elegantie
  • Een originele manier om om te gaan met kwaliteit en excellentie
  • Een direct verband met de wereld van de champagne

DEZE VERFIJNING LIGT DIEP VERANKERD IN DE CULTUUR VAN DE STREEK. 

DE WAARDEN VAN HET MERK

  • De gastvrijheid: graag gasten verwelkomen.
  • Zin voor uitmuntende kwaliteit: streven naar perfectie, zich organiseren om de klanttevredenheid continu te evalueren.
  • Zin voor de essentie: het ‘zijn’ gaat voor ‘schijn’, geen opbod en overbodige zaken, maar eenvoud en soberheid.
  • Openheid: de zin voor ontmoetingen, uitwisseling, openstaan voor de ander met zijn waarden en cultuur.
  • Overdracht: zijn passies en kennis delen, vertellen over de streek en zijn geschiedenis, werken met jonge mensen om de savoir-faire over te brengen.
  • Discipline: professionaliteit en de zin voor goed uitgevoerd werk, precisie.
  • De « luxe » van authenticiteit: van de verfijning die in de identiteit van de ondernemingen en de streek verankerd zit.

Meer informatie